De vereniging

OVER ONS

De Vereniging van bewoners en Belanghebbenden de IJsselhoeve

Wij zijn de Vereniging van bewoners en Belanghebbenden de IJsselhoeve en zijn opgericht in 2016, met als doel de belangenbehartiging van de bewoners en eigenaren in de relatie met Topparken. De directe aanleiding voor de oprichting destijds was de overname door Topparken en de daarop volgende aankondiging van Topparken dat de parkkosten fors werden verhoogd met zo’n 50%. Daarmee werd de bestaande overeenkomst met de eigenaren eenzijdig aangepast. De meeste eigenaren (of bewoners, al dan niet met van Topparken gehuurde percelen) hebben destijds bezwaar ingediend op deze verhoging.

De eigenaren hebben zich vervolgens verenigd in onze vereniging en deze is vervolgens de dialoog aangegaan met Topparken. Dat ging niet bepaald soepel en om ervaringen te delen is ook contact gezocht met andere (Top)parken waar het zelfde speelde. Uiteindelijk zijn we nu zover dat er een min of meer structureel overleg met Topparken plaats vindt en worden er voorzichtig vorderingen gemaakt om deze zaak tot een einde te brengen. Topparken heeft aangegeven tot een oplossing te willen komen in de vorm van een overgangsregeling. Dat zou betekenen dat het uiteindelijke doel van de Vereniging, het oplossen van dit financiële geschil, verdwijnt en doemt de vraag op wat nu verder te doen met de Vereniging.

Inmiddels is de agenda van de overleggen met Topparken geleidelijk uitgebreid naar andere zaken die van belang zijn voor ons park zoals veiligheid, onderhoud, wateroverlast, riolering etc. etc. Inmiddels zijn er forse uitbreidingen geweest op het park met veel nieuwe eigenaren en verhuurders die waarschijnlijk heel andere belangen hebben, hier gewoon fijn willen recreëren of een goed verhuurrendement willen op een park met goede faciliteiten. Tot op heden zit de vereniging (het bestuur) ieder kwartaal aan tafel met Topparken om de zaken die spelen op het park aan te kaarten zodat het management van Topparken en ook de beheerder van het park weten wat er speelt en daar iets aan kunnen doen.

De toekomst van de vereniging

bewoners en verhuurders/eigenaren. Dat we gezamenlijk wat meer invloed kunnen uitoefenen op de gang van zaken en in de samenwerking met Topparken. De taken van het bestuur bestaan o.a uit:
  • het onderhouden van de contacten met de leden middels nieuwsbrieven, e-mails en website
  • contacten met andere parken van Topparken
  • kwartaaloverleg met Topparken over gang van zaken op het park;
  • regelmatige bestuursvergaderingen en een jaarlijkse algemene ledenvergadering.

Momenteel zoeken de vereniging ook twee bestuursleden i.v.m. het vertrek van Michael en Petra Bryce die mede hebben geholpen met de vereniging op te zetten in 2016 en jaren lang bergen werk hebben verzet voor de vereniging. Zij gaan met pensioen! Kijk op de pagina vacatures voor meer informatie over deze vrijwillige bestuursfuncties.

Lid worden

Als u wat ziet in onze benadering dan zou het fijn zijn als u lid wilt worden van onze vereniging. De jaarlijkse bijdrage bedraagt 50 Euro. Deze bijdrage wordt met name gebruikt om een potje te vormen voor als in de toekomst juridische bijstand ingehuurd
moet worden ter ondersteuning van de overleggen met Topparken.

Voor meer informatie kunt u bij ons terecht via vvbdeijsselhoeve@gmail.com of telefoonnummer: 06-51336395
Aanmeld formulier

Bestuursleden